ליברמן צפוי להתחיל בקרוב את הליכי בחירת הרמטכ"ל הבא

מוטי סבן No Comments on ליברמן צפוי להתחיל בקרוב את הליכי בחירת הרמטכ"ל הבא

הרמטכ"ל הבא: באחד בינואר 2019 תסתיים כהונתו של רא"ל גדי אייזנקוט. ההחלטה על זהות הרמטכ"ל הבא כבר מעסיקה את ראש הממשלה ושר הביטחון שאמור להניע את התהליך בפועל. לפי הפרסומים ליברמן כבר יחל לפעול בקרוב לבחירת הרמטכ"ל הבא. התהליך המקדים ילווה בהתיעצויות עם רמטכלי"ם לשעבר כמו כן גם שרי ביטחון לשעבר, לא בטוח שליברמן ינהג …

כוכבי ואיזנקוט צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל הבא: באחד בינואר 2019 תסתיים כהונתו של רא"ל גדי אייזנקוט. ההחלטה על זהות הרמטכ"ל הבא כבר מעסיקה את ראש הממשלה ושר הביטחון שאמור להניע את התהליך בפועל. לפי הפרסומים ליברמן כבר יחל לפעול בקרוב לבחירת הרמטכ"ל הבא.

התהליך המקדים ילווה בהתיעצויות עם רמטכלי"ם לשעבר כמו כן גם שרי ביטחון לשעבר, לא בטוח שליברמן ינהג כך. שרי ביטחון קודמים גם התייעצו עם קצינים בכירים בדימוס המכירים את זהות המועמדים לעומק.

בהמשך צפוי ליברמן לראיין את כלל המועמדים לתפקיד בנפרד, לאחר כלל הראיונות, ראש הממשלה עם שר הביטחון יקבעו את זהות המועמד ויביאו את המינוי לאישור הממשלה.

מי שלפי כל הערכות יבחר לתפקיד הנחשק, הוא אלוף פיקוד צפון וראש אמ"ן בתפקידו הקודם סגן הרמטכ"ל האלוף אביב כוכבי שנחשב לבעל הסיכויים הגדולים הביותר. מולו יתמודד סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, לגולן יש התנגדות במערכת הפוליטית עקב אמירתו השנוייה במחלוקת: כי הוא מזהה תהליכים בחברה הישראלית שקרו בתקופת במפלגה הנאצית בגרמניה, האמירה עוררה סערה גדולה שככל הנראה סגרה אץ הגולל על האפשרות.

עוד שניים שיתמודדו לתפקיד אך עם סיכויים נמוכים יותר: האלופים ניצן אלון (שכיהן עד לאחרונה כראש אגף המבצעים וקודם לכן כאלוף פיקוד המרכז) ואייל זמיר (שהיה עד לאחרונה אלוף פיקוד הדרום).

 

 



0 תגובות